Třebsín
H O M E Aktuality Třebsín Krňany Teletín Trampské osady SDH Třebsín Služby Fotogalerie Hymna Fórum
Turistické informace
Poloha

Česká republika, střední Čechy, kraj Středočeský, okres Benešov, obecní úřad Krňany

GSM: Loc: 49°51'22.15"N,14°27'22.7"E , nadmořská výška: 351 m (náves)

Obyvatelstvo domorodce prosíme nerušit, nekrmit a nedráždit, potom celkem přátelští a někteří hovoří i česky.
Podnebí středoevropské (alespoň bývalo);  počasí - Meteopress, nebo se raději koukněte z okna.
Občerstvení,

potraviny

restaurace U Novotných a restaurace U Dolejších,

nejbližší prodejny potravin: Krňany (cca 2,5 km) , Hradištko (cca 4 km), Hostěradice (cca 5 km),  Štěchovice (cca 6 km).

Ubytování

na konci Závisti je pronajímána chat pro pět osob. Jiné ubytování v obci zatím nezjištěno.  49°50'36.6"N, 14°28'35.113"E

Mapy

turistická mapa s vyhledáváním na Seznam.cz

Značené trasy

- se odpojuje od "červené" Posázavské stezky, která vede od Kamenného Přívozu po levém břehu Sázavy, prochází chatovou oblastí k osadě Rakousy, přes trampskou osadu Úsvit za kterou se spojuje s "zelenou"  a společně pokračují do Třebsína. Od nás vedou ještě společně směrem na Závist. Dále samostatně směřuje podél Kobylí dráhy k chatám u Hradištka, kde znovu potkává "zelenou"  po skalním štítu společně pokračují přes Ovčičky a Brunšov k mostu přes Vltavu do Štěchovic (nekratší  trasa z Kamenného Přívozu do Štěchovic). Kilometrovník: Třebsín - Rakousy = 2,5 km, Třebsín - Žampach = 4 km, Třebsín - Kamenný Přívoz = 6 km ; Třebsín - Štěchovice = 4,5 km.

- se odpojuje od "červené" Posázavské stezky, která vede od Kamenného Přívozu po levém břehu Sázavy (zhruba proti obci Luka pod Medníkem resp. Podloučí na pravém břehu) a stoupá údolím trampských osad (Club údolí Ticha, Údolí Sporu ...) ke spojení s "modrou" do Třebsína. Společně pokračují k Závisti, kde se odpojuje a pokračuje po levém úpatí Chlumu k Medníku, dále do Pikovic, kde znovu krátce potkává "červenou", aby sama pokračovala do Hradištka a k chatám za ním, kde se znovu setká s  "modrou" a společně pokračují přes Ovčičky a Brunšov k mostu přes Vltavu do Štěchovic. Kilometrovník: Třebsín - rozcestí u  Sázavy = 1 km - Kamenný Přívoz  = 5,5 km nebo Pikovice 5 km ; Třebsín - Medník (sedlo) = 2,5 km, Třebsín - Pikovice = 5 km.

- na Třebsínské návsi u zvoničky začíná žlutě značená trasa, která nás jižním směrem provede Třebsínem k silnici II. tř. č.106 (Štěchovice, Hradišťko, Třebsín, Krňany, Kamenný Přívoz…) - cca 530 m. Přejdeme ji ke kryté zastávce PID „Krňany, rozcestí Třebsín“ (linka 438 – Štěchovice, Vysoký Újezd, Neveklov, Rabyně). Pokračujeme po asfaltové cestě do kopce, kde se mění na kamenitou polní cestu, která vede dolů k osadě Zahrádky. Před začátkem osady (cca 300 m od zastávky PID) ji můžeme opustit a pokračujeme vpravo po neznačené polní cestě k  "Smetanově vyhlídce". Po žluté dále pokračujeme do údolí Krňanského potoka, kde vystoupáme Pod Kočárovem k osadě Proudy. Odtud půjdeme po vrstevnici vrchu Kolátov na Bílou skálu a Mařenku, které jsou hojně využívány horolezci. Bučinou pokračujeme k Teletínu, před kterým můžeme odbočit na vyhlídku Máj" - více info. . Z Teletína pokračujeme k údolí potoka Třeblová až na Pexův Luh, kde potkáváme "modrou" . Tou můžeme pokračovat do Vysokého Újezdu (PID), nebo přes Rabyni a přehradní nádrž Slapy do Třebenic (PID). Také můžeme pokrčovat po "žluté"  na tvrz Nedvězí a na Loutí (PID). Žlutá dále pokračuje do Blaženic, Jablonné, Blažim a ... Kilometrovník:

Naučné stezky Kobylí Dráha - počátek Třebsín, konec na Vyhlídce, délka 4 km, zaměření přírodověda, více info.

Medník - počátek a konec Pikovice, délka 7 km, zaměření botanika, geologie a zoologie. Návštěvníky zde čekají na 16-ti zastávkách nádherné vyhlídky do údolí řeky Sázavy, kterou proslavil zejména spisovatel Jan Morávek, rodák z Kamenného Přívozu, svými romány o zdejších vorařích, kamenících apod.  více info.

Svatojánské proudy - počátek Štěchovice, konec Třebenice, délka 6 km, zaměření botanika, geologie a zoologie, více info.: web NS , popis na webu Štěchovic.

Jílovské zlaté doly - počátek a konec Jílové, délka 4,5 km, zaměření dolování zlata, historie, více info.či web NS ,

Chcete poznat ve skutečnosti co znamenají pojmy agroturistika, ekologické zemědělství, bioprodukty, trvale udržitelný rozvoj apod. Nemusíte již jezdit do zahraničí, stačí, když u nás za humny, na Závisti, navštívíte Usedlost Medník , Závit č.p. 69. GPS: Loc: 49°51'20.88"N,14°26'46.86"E. Možnost ubytování.
Cykloturististika VLTAVSKO – SÁZAVSKÁ PROMENÁDA, 58 km

Údolím Kocáby, 96 km

Horolezectví Bíla skála - popis, článek ; Mařenka - popis, článek

Další popis v knize "Nepískovcové skály v Čechách" (Jan Novotný a kolektiv, Olymp Praha 1986)

Volný čas koupání - SPORTOVNĚ REHABILITAČNÍ CENTRUM VZ MĚŘÍN

Multifunkční kulturní a sportovní centrum Štěchovice,

lyžování - SKI AREÁL CHOTOUŇ

Infocentra Štěchovice (cca 6 km),
Muzea Regionální muzeum Jílové u Prahy ; Muzeum motocyklů - Netvořice ; Vojenské muzeum Lešany ; Muzeum zlata Nový Knín
Turistické

zajímavosti

Kandík psí zub - latinsky ERYTHRONIUM DENS-CANIS je kriticky ohroženou rostlinou požívající ochrany dle vyhlášky Ministerstva životního prostředí, více info.a naučná stezka Medník.

Štola sv. Josefa v Dolním Studeném ; Nová halířská štola

Fotogalerie
  Hymna
  Fórum

Copyright © 2007 trebsin.cz . Všechna práva vyhrazena.